گوگل پلی استور هم کاربران ایرانی را تحریم کرده است؟
نوشته شده توسط : پریناز

بنابر گزارش‌های منتشر شده از کاربران شهر سخت افزار، بسیاری از تلاش‌های انجام شده از چند روز پیش برای دانلود بسیاری از برنامه‌ها از فروشگاه گوگل پلی استور ناموفق بوده و با خطای «عدم امکان دانلود در منطقه کاربر» مواجه می‌شود.

تحریم‌ها علیه کاربران ایرانی طی سالیان گذشته فارغ از مشکلات داخلی، به سرویس‌های خارجی نیز رسیده است. در واقع شاید ماهی نباشد که بگذرد و خبری جدید از مسدود شدن یک سرویس یا محدودیت ارائه خدمات به کاربران ایرانی شنیده نشود.

در این میان گوگل طی سالیان اخیر در چند مرحله کاربران ایرانی را از دسترسی به بسیاری از سرویس‌های خود محروم کرده است. سرویس‌های غیررایگان همواره در صدر این محدودیت‌ها بوده‌اند ولی دامنه محدودیت‌ها به سرویس‌های رایگان و بسیار محبوبی مانند فروشگاه نرم‌افزاری گوگل پلی استور نیز رسیده است.

در واقع جدای از مسئله حذف بسیاری از نرم‌افزارهای ایرانی از گوگل پلی استور، طی روزهای اخیر گزارش‌هایی از کاربران مختلف به شهر سخت افزار ارسال شده که کثرت آنها نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران روی برخی اپراتورهای خاص از دسترسی به سرویس دانلود نرم‌افزارها در این فروشگاه نرم افزاری محروم شده‌اند.

گوگل پلی استور ایران را تحریم کرد

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید هنگام دانلود چند نرم‌افزار مشهور و رایگان خطایی با مضمون «این نرم‌افزار برای خرید در منطقه شما فعال نیست». این درحالی است که نرم‌افزارهای مورد نظر به صورت رایگان در گوگل پلی استور در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند و طبیعتاً چنین خطایی محلی از اعراب ندارد.

البته بررسی‌های شهر سخت‌افزار نشان می‌دهد که خطای نمایش داده شده در برخی مناطق و اپراتورهای اینترنت به کاربران نمایش داده نمی‌شود ولی در برخی مناطق تنها متوسل شدن به سرویس‌های تغییر آی پی راه دانلود از Google Play Store را هموار می‌کند.

گوگل یا هیچ کدام از اپراتورهای اینترنت کشور نیز به این وضعیت واکنشی رسمی نشان نداده‌اند.

تصمیم به ساخت اپلیکیشن دارید و می خواهید در گوگل پلی منتشر کنید؟ دوره ساخت اپلیکیشن با کاتلین (برای ساخت اپ های اندرویدی ) و یا دوره متخصص فلاتر سایت الکامکو را به شما پیشنهاد می کنیم. 




:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: